Venue Insight

Hoe bereik je jouw opdrachtgevers in tijden van corona en kom je sterker uit deze crisis?

In een crisis ben je al snel geneigd om alle activiteiten stop te zetten. Maar misschien is dit juist wel het moment om te investeren in campagnes en je potentiële doelgroep aan te spreken. Eén ding is zeker: deze tijd biedt ook kansen voor wie creatief is en durft. Wij lazen de beste blogs van marketing experts en delen ze op deze pagina.

Marketing tijdens de COVID’19 crisis


Fingerspitz

Dealen met een crisis vergt creatief ondernemerschap. Je moet goed kijken wat er in deze situatie wél mogelijk is. Hoe creëer je opties voor de klant om wel te kopen? Weet hoe ons brein werkt en reageert in tijden van crisis en voorkom dat je als locatie de verkeerde keuzes maakt.

Leestijd: 8 minuten

Marketingkansen voor meeting- & eventlocaties in Nederland na coronacrisis


Venue Marketing

Interessant onderzoek onder event locaties door Stijn Oude Vrielink van Venue Marketing. Vlak na het uitbreken van het virus in ons land ondervroeg hij locaties wat voor kansen zij zien na de coronacrisis.

Leestijd: 6 minuten

Tips van online marketeers tijdens de coronacrisis


RED Online Marketing

Red is gespecialiseerd in marketing voor leisure en travel, een tak van sport die veel raakvlak heeft met locaties. In deze blog verzamelen zij tips & tricks voor online marketing tijdens de coronacrisis.

Leestijd: 3 minuten

5 tips om jouw marketingtijd goed in te zetten tijdens de coronacrisis


Frankwatching

Hoe ga je als ondernemer in deze vreemde tijd om met je marketing? In dit artikel een paar tips over hoe je je marketingbudget en marketingtijd de komende weken kunt besteden.

Leestijd: 8 minuten

Waarom je in tijden van crisis niet moet bezuinigen op marketing


Marketingfacts.nl

Nu de maatschappij en de economie door het coronavirus vrijwel tot stilstand zijn gekomen, stoppen veel merken hun mediacampagnes. Maar daar kan juist een stevig prijskaartje aan hangen, beargumenteert Rob Revet (FNDMNTL) in deze blog op Marketingfacts.

Leestijd: 12 minuten

5 Tips voor B2B Marketing in een economische crisis


VeldMerk

Deze inmiddels klassieke marketingblog van Jos Veldwijk over marketing in een economische recessie stamt uit de vorige recessie, van 2012. De inhoud is nu weer akelig actueel.

Leestijd: 6 minuten

Blijf investeren in marketing en reclame in tijden van coronarecessie


Adformatie.nl

Is het zinvol om te investeren in marketing in tijden van crisis? Ja, zegt Fons van Dyck (Think BBDO). Hij baseert zich in deze blog op onderzoek naar grote recessies in het verleden.

Leestijd: 9 minuten

Marketing in tijden van het coronavirus


Spotler

Ook deze blog spitst zich toe op marketing in tijden van recessie en in het specifiek op de coronacrisis. Wat dit artikel onderscheidend maakt is dat deze meer is gericht op het mkb en de B2B-marketeer - en niet op de grote A-merken.

Leestijd: 6 minuten

Houd deze pagina in de gaten, we vullen hem regelmatig aan met nieuwe marketingblogs.